Decyzję o lokalizacji kolejnej stacji paliw w Nowym Targu podejmie sąd - podhale24.pl
Czarny Dunajec
Clouds
-4°C
Clouds
-4°C
Clouds
-2°C
Clouds
-1°C
Snow
-2°C
Clouds
-3°C
Jakość powietrza
Nowy Targ
Zakopane
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
Kartka z kalendarza
04.02.2011, 09:32 | czytano: 6197

Decyzję o lokalizacji kolejnej stacji paliw w Nowym Targu podejmie sąd

NOWY TARG. Przy Zakopiance, w rejonie alei Solidarności powstać ma kolejna stacja benzynowa. Mieszkańcy protestują. Sprawa czeka na rozstrzygnięcie w Naczelnym Sądzie Administracyjnym.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Pomysł lokalizacji dużego obiektu stacji paliw i myjni samochodowej obok osiedla Wojska Polskiego ma ponad dziesięcioletnią historię. - Inwestor wystąpił wtedy o niezbędne dokumenty i zezwolenia do Urzędu Miasta - przypomina Wojciech Watycha z Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego nowotarskiego UM.

Opracowany miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego został zgodnie z procedurą - zaprezentowany publicznie, czyli "wyłożony do wglądu". To etap, na którym można zgłaszać uwagi do proponowanych rozwiązań. - Wtedy to się nazywało "zarzutami do planu" - precyzuje z-ca naczelnika wydziału. A zarzutów było sporo. Zgłaszali je mieszkańcy osiedla przy ul. Wojska Polskiego i spółdzielnia mieszkaniowa.

- Były słane petycje, a sprawę pilotował ówczesny radny Janusz Ossowski. W tamtym czasie wycięto sporo drzew, które miały przeszkadzać przy budowie stacji benzynowej. Nowych drzew nie posadzono. Temat stacji wyciszył się - tłumaczą mieszkańcy osiedla. I dodają: "mamy tu dwa przedszkola, dwie szkoły, przychodnię lekarską, a teraz jeszcze ta stacja benzynowa. Przy tej drodze w niedalekiej odległości istnieją trzy stacje benzynowe i nie są przeciążone. Oprócz tego w Nowym Targu jest jeszcze kilka stacji benzynowych".

- Bliska obecność zakopianki jest uciążliwa dla nas, ciągłe odgłosy jadących samochodów nawet w nocy, unoszące się spaliny i brak zieleni wzdłuż zakopianki. Ewentualna stacja benzynowa byłaby kolejnym problemem ekologicznym - dodaje jedna z mieszkanek osiedla.

Protesty sprawiły, że sprawą lokalizacji obiektu zajęła się najpierw Rada Miasta, a potem sąd - który uchylił uchwałę RM. Zaprotestował więc tym razem inwestor. Przez kolejne lata następowały decyzje i odwołania od nich - zarówno Samorządowego Kolegium Odwoławczego, jak i Sądów Administracyjnych. Teraz ostatecznie temat ma zamknąć decyzja Naczelnego Sądu Administracyjnego.

- Czekamy - rozkłada ręce naczelnik Watycha i przypomina, że w międzyczasie weszła w życie nowa Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, która znacznie upraszcza procedury. Obecnie mieszkańcy mogą wnieść "uwagi do planu zagospodarowania". O ich zasadności decyduje burmistrz miasta.

Inwestor wystąpił o warunki zabudowy. Trwa również procedura wydania decyzji środowiskowej. Mieszkańcy osiedla nie odpuszczają i ślą pisma do Urzędu Miasta. W jednym z nich czytamy: "Nasze miasto jest skażone związkami chemicznymi powstałymi w wyniku spalania odpadów przez okoliczną ludność oraz spalin samochodowych. Skażenie środowiska wielokrotnie przewyższa dopuszczalne normy. W godzinach popołudniowych nie można otworzyć okna, bo smród i smog wdziera się do mieszkań. Jest to powszechnie znane zjawisko w naszym mieście. Władze miasta w poprawie warunków „do zdrowego oddechu” nie robią NIC. /.../ Po co tyle stacji benzynowych w niewielkich odległościach. Na odcinku północ – południe i przy jednej drodze istnieją 4 stacje benzynowe. Nigdy nie ma na nich kolejek. Ruch jest płynny. Ponadto w NT jest jeszcze wiele innych, łatwo dostępnych stacji benzynowych. /.../ W Nowym Targu nie jest potrzebna kolejna stacja benzynowa na tym odcinku , tj. północ-południe. Nasze miasto potrzebuje innych obiektów, a mianowicie rekreacyjnych, kulturalnych i czystego powietrza. /.../

Zdj. Michał Adamowski

s/
Reklama
WITTCHEN - sklep internetowy
Kiermasz do -70%
Sklep Internetowy WITTCHEN | esklep@wittchen.com | telefon: 22 266 88 00
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
ludo11:32, 7 lutego 2011
Dlaczego do tej pory nie powstała ani jedna stacja w kierunku drogi krajowej na Jurgów? Kto to blokuje? "Tatrzańska fala"?
0
em21:21, 5 lutego 2011
Haha - drodzy mieszkańcy , nie liczcie na to ,że w NT spadną ceny paliw jak powstanie jeszcze jedna stacja paliw - to bujda, tak samo jak i te miejsca pracy. My mieszkańcy i UM nic z tego nie będziemy mieli - kolejny niewypał. A wracając do sugesti, że za granicą stacje paliw, są w piwnicach domów, no to może niech w piwnicy u Pana Sięńki, lub piwnicy burmistrza lub u innego fascynata tej stacji - ale będziecie bardzo zadowoleni, tankować będziecie na swojej posesji lub w Waszych ogródkach? - haha /nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe/, Co? - łatwiej komuś naświnić i uprzykrzyć życie, bo ktoś mieszka w blokach i nie stać go na willę pod lasem, to można mu "na...ć pod oknem"? - mieszkańcy nie dajcie się, walczcie o swoje środowisko w którym żyjecie!
0
Sławek21:15, 5 lutego 2011
Stacja benzynowa w tym miejscu to najgłupszy pomysł o jakim słyszałem. Tyle jest w Nowym Targu innych pustych miejsc, również wzdłuż zakopianki. Dlaczego Pan M.F. chce aby stacja benzynowa była w pobliżu dużego osiedla mieszkaniowego ? Mają rację osoby proponujące budowę tego obiektu obok domu burmistrza. Ale wtedy pewno by nasz włodarz zmienił zdanie i nasycenie stacjami benzynowymi w mieście okazałoby się ogromne. Tylko popukać się w czoło na takie pomysły !!!
0
Bobo17:16, 5 lutego 2011
Kilkanaście działek w omawianym terenie zakupił adwokat majacy pełnomocnictwo StatOil. Zmianę warunków zagospodarowania uchwaliła rada (przewodniczący Zbigniew Sięka) a komisja infrastruktury czy jak ona się wtedy zwała (Jan Kawka)Sama stacja może nie będzie uciążliwa ale przedłużenie ul.Józefczaka spowoduje duży ruch tą właśnie ulicą i ulicą Wojska Polskiego, po których to wędruja nasze dzieci do szkoły.A ul. Józefczaka przebiegać będzie kilka metrów od okien bloku nr 16.Spóldzielnia mieszkaniowa reprezentująca interesy swoich członków blokowała powstanie stcaji przez ostatnie 10 lat.Nie ma się co łudzić,że ktoś z NTargu dostanie pracę, a podatki wpłyną do kasy miasta gdzie zarejestrowana jest spółka Statoil
0
co jeszcze?16:17, 5 lutego 2011
Kilka lat temu burmistrz MF miał ochotę wydać zezwolenie na budowę więzienia w NT. W zamian też oferowano nam mieszkańcom miejsca pracy w więzieniu.
0
historyk16:09, 5 lutego 2011
Dziś mało kto pamięta, jak pól wieku temu, w rynku na rogu północno-wschodnim była stacja benzynowa. W miarę rozwoju miasta wybudowano nową i na tamte czasy nowoczesną stację na rogatkach miasta. Dziś nastały czasy powrotu do "zaścianka" i dlatego burmistrz chce nas uraczyć stacją w pobliżu dużego osiedla mieszk. i domów jednorodz.
Ciekawe w jaki sposób statoil weszła w posiadanie tych terenów - przecież burmistrzował już MF.
0
foks15:55, 5 lutego 2011
Ja proponuję jeszcze żądać od burmistrza lub inwestora odszkodowania za spadek wartości mieszkań...
0
stat oil15:28, 5 lutego 2011
jestem za! większa konkurencja niższe ceny paliw... prokuratura musi tylko pilnować aby nie dochodziło do zmowy cenowej !
0
wieśniak14:49, 5 lutego 2011
Większym zagrożeniem dla ruchu jest sposób jazdy uczniów metalki, którzy chyba zapomnieli że jest hamulec nożny a nie tylko ręczny, a auto służy do jazdy w przód a nie bokiem.
0
zbyszek14:23, 5 lutego 2011
w wiedniu gdzie wielu z was pracuje jest stacja bp jakby w suterynach bloku i nikomu to nie przeszkadza[ chyba w 19]
0
em12:20, 5 lutego 2011
Jestem obiektywna, bo mieszkam w innej części miasta, ale całym sercem popieram protest tych ludzi. Faktycznie po co NT kolejna stacja paliw?, mamy ich nadmiar! Podawane argumenty, że nowe miejsca pracy itp. - bardzo wątpliwe ile tych miesc pracy? - 100, no wtedy byłby argument, ale na prawdę będzie może 5 - 10? Mieszkańcy osiedla nie dajcie się!, zbierajcie podpisy nawet dobry byłby protest w internecie. Ciekawe , że w Nowym Targu , władze pozwalają na budowę śmierdzących, szkodliwych inwestycj. Po za tym za wycinkę tych drzew powinien ktoś zapłacić karę - bo zieleni w NT jak na lekarstwo. Propozycja dla:podhale24 - zróbcie sondę! - pozdrawiam
0
aldomoro09:46, 5 lutego 2011
stacja i tak będzie /.. a jeszcze komuś coś wpadnie extra do kieszeni :/
0
k09:15, 5 lutego 2011
Ale sluchacie glupot kto i jakie miejsca pracy czemu tak jestescie naiwni ilu ludzi moze pracowac na takiej stacji 5 A zwalnia sie gdzie indziej 30 Czemu ludzie dajecie sobie wciskac ciemnote Tyle ugorow nieuzytkow a tu chce sie wybudowac taka glupote bo madry czlowiek wie ze tam tego nie powinno byc Tylko bardzo naiwnym ludziom mozna wciskac takie bzdury Niektorzy by chcieli wjezdzac swoimi autkami do mieszkania a tankowac za progiem zero myslenia i zero rozumu
0
Wkurzony08:04, 5 lutego 2011
Jak tak czytam niektóre komentarze to jestem za zezwoleniem na internet takim jak na broń palną - przynajmniej niektóre matoły nie mogły by wypisywać takich bzdur ani wypowiadać się na tematy, o których nie mają zielonego pojęcia.

Jeżeli wybudują tą stację to życzę wszystkim, którzy nie mieszkają n WP, aby ich dzieci musiały chodzi do szkoły lub jednego z przedszkól zlokalizowanych w tym rejonie.
Zobaczymy jak się Wam wtedy zmieni punkt widzenia, który jak wiadomo zależy od punktu widzenia.

Ta stacja to największa głupota jaka może tutaj powstać - no ale pewnie niejedna osoba dostanie za to w łapę i tak i tak to wóczas powstanie.

Można wówczas na taką przeciągniętą ulicę Józefczaka idąc z dziciakiem do przedszkola lub do szkoły wyrzucać metalowe kolce - ciekawe czy będzie wtedy duży ruch jak wszyscy co są będą łatać opony kilka razy w tygodniu.
Pozdrawiam tych /.../ co są za.
0
bezradny00:48, 5 lutego 2011
No gratulacje dla naiwnych z WP będziecie mieć pracę na stacji ha ha..,jaki wielki rozwój miasta wybudować stacje na osiedlu ha ha, no rzeczywiście mocne poczucie humoru.Jak nie umiecie myśleć logicznie i dbać o swoje sąsiedztwo i przyszłość to niech wam budują nawet trzy stacje i tor wyścigowy powodzenia.
0
statystycznie rzecz biorąc23:23, 4 lutego 2011
Według danych statystycznych z roku 2009, Nowy Targ liczy 33 333 mieszkańców. Stacji benzynowych jest 10.
W mieście wojewódzkim Kraków wg stanu z tego samego roku (2009) mieszkańców jest 755 000. Stacji benzynowych jest 155.
Z prostych rachunków matematycznych wynika, iż:
w NT jest 1 stacja na 3 333 mieszkańców,
w Krk jest 1 stacja na 4 871 mieszkańców.
Wniosek:
W Krakowie na jednego mieszkańca przypada mniej stacji benzynowych niż w Nowym Targu. I jakoś nikt się nie skarży...
0
smutne ale prawdziwe22:08, 4 lutego 2011
Wielu młodych ma gdzieś PO ale fakt faktem w tym mieście nie mają co robić, 0 zajęcia. Pracy też brak. Dlatego liczą nawet na głupią stację benzynową.
0
budowlaniec21:02, 4 lutego 2011
Do Mcv!
We Włoszech być może ma rację bytu mała stacja paliw (nawet w budynku mieszkalnym - choć będąc tam wielokrotnie nigdy takiej nie widziałem). Włosi muszą blisko domu tankować swoje motorynki i skutery, a mają ich miliony.
Ale w całej cywilizowanej Europie (a mafijne Włochy trudno do cywilizowanych zaliczyć) stacje paliw są w dużych i bezpiecznych odległościach od osiedli mieszkaniowych. Taki obiekt zawsze jest potencjalnym zagrożeniem - wystarczy mały błąd ludzki lub kataklizm przyrodniczy.
A jeśli chodzi o płacenie podatków, to faktem jest, że nowotarscy biznesmeni podatków nie płacą lub płacą minimalne (jak renciści i emeryci). Podatki od nieruchomości, które winny wpływać do kasy Urzędu Miasta też się biznesmenom umarza, i to nie tym drobnym sklepikarzom lecz "rekinom" finansowym (najwyraźniej mają dużą siłę "argumentów"!).
Szkoda, że młodzi mieszkańcy Nowego Targu nie mają wiedzy na ten temat i w swojej naiwności wierzą w bajki (podobne jak w propagandę Platformy Obywatelskiej).
Osiedle przy ul. Wojska Polskiego winno być odgrodzone od zakopianki ekranami akustycznymi i pasem wysokiej zieleni. Wszędzie w zachodniej Europie liczy się przede wszystkim dobro lokalnej społeczności. Na tym przecież się opiera nowoczesne społeczeństwo obywatelskie, do którego najwyraźniej władze Nowego Targu nie dorosły.
Mieszkam daleko od zakopianki i problem mnie nie dotyczy, ale brak rozsądku decydentów jest porażający i trudno nie reagować.
0
caro1221:01, 4 lutego 2011
Panowie bez napinki. Na pewno pracodawca wolałby mieć pracownika który mieszka blisko. Jest bardziej dyspozycyjny. Proste
0
jasiu z gorców20:55, 4 lutego 2011
Więc po kiego grzyba ktoś by miał pisać że mieszka na tym osiedlu? No bez sensu.
0
obserwator N.T.20:49, 4 lutego 2011
Jak komuś przeszkadza wszystko w mieście to niech wyprowadzi się na WIEŚ tam będzie mu przeszkadzało co innego -szczekające psy piejące koguty i zapach z obory -tu przemawia zazdrość że ktoś chce coś wybudować ale chyba na swoim a nie tych mieszkańców bloków.
Budować i jeszcze raz budować dla rozwoju MIASTA.
0
m.N.T.20:42, 4 lutego 2011
Jestem za stacją paliw w tym miejscu i z całym otoczeniem jakie planowano ,ten teren nadaje się tylko do tego rodzaju działalności ,przestaną straszyć chwasty to obecnie ugór ,czym więcej stacji tym niższe ceny-konkurencja,podatki do kasy Miasta i Urzędu Skarbowego,miejsca pracy dla mieszkańców,krótszy dojazd do tankowania to też oszczędności na paliwie i czasie.
W przyszłości tu nie będzie takiego wielkiego ruchu bo Nowa Zakopianka przebiegać będzie inną trasą -obecna zostanie drogą wewnątrz miejską .
0
Prawdziwy mieszkaniec Z WP20:30, 4 lutego 2011
"WP city polodniowa strona stolicy" byłeś już na rozmowie kwalifikacyjnej, że mówisz że miałbyś pracę? Z pewnością etaty przygotowane są dla chłopaków z bloków pijących na ławkach. Bredzicie goście, a na WP to wy nigdy nie mieszkaliście. Ściemniacze
0
ps19:38, 4 lutego 2011
Szkoda zachodu. I tak urzędasy zrobią, co chcą. Nie licząc się z nikim i niczym.
0
Tarnowski na burmistrza!18:58, 4 lutego 2011
"Władze miasta w poprawie warunków ?do zdrowego oddechu? nie robią NIC."
A co Miasto ma robić? Miasto ma taki duży piec i spiecjalnie pali śmieci? Miasto chodzi po ulicach i rzuca śmieciami i petami? Miasto sra po trawnikach?

Co do stacji jak wybraliście tak macie. Było głosować na opozycję
0
pozdro nr 16.18:52, 4 lutego 2011
wyborcy z WP mów za siebie bo mieszkam na WP i mam inne zdanie. Tym bardziej że za MF nie jestem bo w żaden sposób go nie popieram. A jeśli chodzi o bezpieczeństwo dzieci w szkołach to polecam na sposób jazdy uczniów ze szkoły "średniej" jak nazwałeś Metalkę. To jest zagrożenie w ruchu a nie stacja.
Reklama
0
wyborcy z Wojska P.18:14, 4 lutego 2011
Wszyscy, którzy tak bardzo czekają na planowaną stację benzynową i oferują nam mieszkańcom W.P. pracę w tejże stacji, sklep z "flaszkami" są ludźmi burmistrza MF. Styl Waszej wypowiedzi jest ten sam. Twierdzenie, że wszyscy z W.P. siedzą na ławkach, karmią ptaki i swoim pieskom zezwalają na zanieczyszczenie okolicy - to niegrzeczność. Dobrze, że nie palimy w piecach, bo też bylibyśmy tymi, którzy palą śmieci.
My mieszkańcy tego osiedla i pobliskich okolic, jesteśmy pełnoprawnymi obywatelami RP i mieszkańcami tegoż miasta, wielu z nas to rdzenni nowotarżanie /nie wszyscy mogą mieć kamienice/ i dlatego wolno nam protestować w tej właśnie sprawie. To nasze osiedla i nasze miasto. Tu na naszym osiedlu jest przedszkole, szkoła "średnia" a w pobliżu szkoła podstawowa i to właśnie dla tych dzieci i młodzieży, chcemy spokojnej i bezpiecznej drogi, bez wzmożonego ruchu, a także dla ludzi chorych korzystających z Przychodni Obwodowej. Nikt z nas, nie oczekuje izolacji od cywilizacji, jednak nie można spychać nas na margines, twierdząc, że władza samorządowa może wszystko, a nam nie wolno nic.
Dlaczego burmistrz nie zadbał o zieleń wzdłuż zakopianki, oraz o ekrany? Zezwolił jedynie na wycinkę drzew wzdłuż zakopianki. To skandal!
0
pozdro bloki17:05, 4 lutego 2011
@ zdzisek a ci sami mieszkańcy potem marudzą że nie ma pracy.
Pozatym Mvc popieram twoje zdanie w 100% jak i kilku innych osób.

Nie wiedziałem że na WP mam takich dziwnych sąsiadów. Jak wam dym przeszkadza to przestańcie kopcic starymi ropniakami przed oknami w zimie, nie podjeżdzajcie pod sam blok ani nie palcie szlugów przy dzieciach.
0
zdzisek16:30, 4 lutego 2011
proste mieszkańcy niechca mieć stacji paliw w sąsiedztwie trzeba ich zrozumieć !!! a nie oburzać się na nich
0
Mcv16:18, 4 lutego 2011
Tylko w Polsce jest mozliwe blokowanie takiej inwestycji 10 lat. Skandal.
Lokalizacja stacji jest kilkadziesiat metrow od blokow. Prawdopodobienstwo wybuchu i pozaru, ktory dodatkowo zagrozil by mieszkancom blokow jest praktycznie rowny zero. Wjazd i wyjazd bezposrednio z zakopianki. Mozna wymoc na inwestorze by wokol stacji wybudowal ekrany dzwiekochlonne i tym samym mieszkancom sie tylko poprawi!!! Ale zawisc, glupota ludzka nie zna granic. Z tego co wiem oprocz stacji ma powstac tez restauracja i to chyba ktorejs znanej sieci, do tego sklep 24h co sluzy takze mieszkancom...

PS. Na zachodzie male stacji mieszcza sie nawet w blokach mieszkalnych np. we Wloszech. U gory mieszkania, apartamenty, a przy drodze na dole malutka stacja benzynowa. I jakos nikt nie ma problemow...

PS2.Mieszkancy Wojska Polskiego Ci ktorzy protestuja niech sie wyprowadza do rezerwatu bez szkol, przedszkoli, przychodzni, stacji benzynowych, drog, parkingow. Bo wiekszosc z nich samochod to ma i staje jak najblizej swojej klatki smrodzac sasiadom pod oknami, a niekedy rano jak zimno autko trza odsniezyc i chodzi na wlaczonym siniku 3 minuty - wtedy jest bezpieczenstwo, ekologia i zdrowie !!!
0
:)15:32, 4 lutego 2011
Ja jestem za!!!
0
Myśliciel15:15, 4 lutego 2011
do Ktoś
Przeprowadź się na Wojska Plskiego do bloku nr 16 i wtedy się wypowiedz Ekologia to argument W Nowym TArgu jest 10 stacji paliw po co nam kolejna i to z wyjazdem na zakopiankę między blokami biegnącą koło skate parku dla młodzieży szkoły podstawowej i przedszkola Czy oprócz kasy myślicie jeszcze o naszych dzieciach które będą musiały chodzić do szkoły właśnie przez dojadz do Zakopianki przedłużoną Józefczaka?? Według mnie stacja by się bardziej przydała koło pana burmistrza w tamtym rejonie rzadnej nie ma a będzie miała ruch bo jarmark i obwodnica więc klijentów więcej niż przy pięciu konkurentach z Zakopianki
0
ExNowotarżanin15:04, 4 lutego 2011
Mieszkańcy tyle lat czekali aż ten teren zarośnie tworząc naturalną barierę dźwiękową a tu jakiś głupek przyjdzie i to wytnie bo mu się stacja benzynowa przywidziała w tym miejscu. Jeśli macie jakieś zacięcie góralskie mieszkańcy to nie odpuszczajcie a każdego kto na to pozwoli pogonić ze stołka. Jeśłi Burmistrz dopuści do budowy to znaczyć będzie że ma głęboko gdzieś spokojne życie setek mieszkańców osiedla a ważniejsze będzie to że jedna czy dwie osoby nabiją kabzę.
Co jest ważniejsze? Dobro jednego "biznesmena" czy setek mieszkańców?
0
ExNowotarżanin14:59, 4 lutego 2011
Po pierwsze jakim prawem przystąpiono do wycinki drzew zanim wydano pozwolenie na budowę? Kto wtedy sprawował urząd burmistrza. Ktoś przecież za wycięte bezprawnie drzewa karę i to nie mała według taryfikatora zapłacić musi ale inny ktoś go kryje i nie wymierza tej kary. Kto to taki?

Po drugie kto taki mili mieszkańcy Wojska Polskiego chodził tuż przed wyborami po waszych mieszkaniach podczas gdy przez ostatnie 14 lat nie widywano go tam? Kto to taki?

Po trzecie kto taki odwdzięczy się śmierdzącą i głośną stacją benzynową za to że postawiliście przy nim krzyżyk na karcie wyborczej? Kto to taki?
0
legalize it14:52, 4 lutego 2011
Myślę że stację należy wybudować. Zawsze to dodatkowe miejsca pracy. Co do ochrony środowiska sama stacja zagrożenia nie stanowi. Bo niby z jakiej racji? Największe zagrożenie to my sami, śmiecąc, paląc śmieci i oddychając tym. Potem zonk dlaczego ludzie mają raki a na polu syf. Zacznijmy od siebie bo nikt za nas dbać o to nie będzie. Jak się wymaga to należy zacząć od siebie. A połączenie Józefczaka z Al. Solidarności złym pomysłem nie jest bo komunikacja po mieście i tak jest trudna. Coraz więcej aut a dróg nie przybywa co już widać. Mieszkam na WP w 18. i uważam że trzeba inwestować żeby coś się ruszało a robota sama przychodzi. Trzeba tylko chcieć a nie narzekać potem że młodzi pracy nie mają.
0
blokers12:51, 4 lutego 2011
Zmotoryzowany aut jest coraz wiecej a drog wiecej nie ma. Gdy nie powstana dopiero beda problemy na ulicach. Mieszkam w 16. i jestem za. Miasto bedzie mialo zyski z podatkow a mieszkancy prace
0
WP city polodniowa strona stolicy12:49, 4 lutego 2011
Ludzie! Kto pali dziady w piecach? Wy czy miasto? Miasto nie robi cudow i smeci ludziom z piecow wyjmowac nie bedzie. Chcemy zeby bylo czysto to zacznijmy od siebie bo za nas to nikt nie zrobi. Gdyby nikt nie smiecil, nie palil dziadow to by bylo czysto. Problem jest w ludziach a nie we wladzach. A za stacja jestem za bo zamiast siedziec przed blokiem nic nie robiac mialbym prace. A babki z pod blokow maja najwiecej do gadania a najmniej do sedna sprawy. PS. za pieskami sprzatajcie i ptakow wszedzie nie dokarmiajcie to tez czysciej bedzie.
0
Piotr K.12:48, 4 lutego 2011
Miejsce na stacje paliw powinno być poza osiedlami czy centrami miast.Wygodny parking na kilkadziesiąt aut piękna restauracja,warsztat samochodowy , sklep ,bezpieczny zjazd i wyjazd tak powinna wyglądać światowa- nowoczesna stacja benzynowa.Wszyscy jednak wiemy jakie dziadostwo buduje się w Nowym Targu ciasnota i brzydota zero pomyślunku.Władze miasta w tym wszechwiedzący Pan MF" błyszczą"coraz to nowym pomysłem rodem wójta z serialu Ranczo.Widzę jednak ,że jest również sporo zwolenników tej stacji ,no i owszem można ją przecież wybudować w tym miejscu można np: na targowicy można przy parku nawet na miejscu dworca PKS by stykła stacja paliw słowem wszędzie tam gdzie nie MY, i to właśnie jest problem pisząc słowa poparcia dla planów MF uważajcie bo w tym czasie twoją działkę lub plac pod blokiem ktoś zakreśla do planu zagospodarowania przestrzennego jako parking do supermarketu, bo dlaczego nie?. pozdro!!!
0
Mlody mieszkaniec z WP12:41, 4 lutego 2011
Jestem mieszkancem tego osiedla i powiem krotko. Co do ochrony srodowiska to zajmijcie sie tym ze nie sortujecie smieci, palicie papierosy przy dzieciach itd. Budowa stacji nic nie zmieni pod tym wzgledem a da prace dla chlopakow ktorzy nie maja nic do roboty poza piciem miedzy blokami. Zawsze kilka osob ma prace! I nie marudzic ze roboty nie ma, gdy sa tak durne protesty. Aby miasto sie rozwijalo potraeba nowych miejsc pracy. A co do polaczenia drog tez jestem za bo komunikacja po miescie jest b. utrudniona. Jak chcemy isc do przodu to nie protestowac. A jak nie pasuje to do skansenu, tam cisza, spokoj i brak zanieczyszczen
0
zmotoryzowany12:28, 4 lutego 2011
Problemem nie jest sama stacja, ale dojazd do niej ulicą Józefczaka. Jezdnia ma być pociągnięta przed blokiem 16 i ma być wylotem na zakopiankę. Wyobraźcie sobie jaki problem będzie z przejściem przez ulicę, dojściem dzieci do szkoły i przedszkoli (już nie jest bezpiecznie).
0
zdzichnt12:24, 4 lutego 2011
a coście się tak uczepili burmistrza?lokalizacja jest w pasie drogowym zakopianki, a jej włąściciel ma gdzie indziej siedzibę. Na dodatek widok tych rosnacych chraści to nie najlepsza wizytówka dla miasta. a jeśli chodzi o mieszkańców,to zawsze bliżej będą mieli po Flaszkę.
0
115 KM12:08, 4 lutego 2011
Taniej nie będzie, bo "oni" się dogadują w sprawie cen. Stacji już jest zbyt wiele, każda jest potencjalnym zagrożeniem (pożar, wybuch, wyciek). Tutaj wjazd i wyjazd byłby zapewne od zakopianki, więc następny niebezpieczny punkt na tej trasie.
0
Derr11:54, 4 lutego 2011
Fatalne miejsce. Nie zapominajcie, że ul. Józefczaka tez miała tam być dalej pociągnięta do dwupasmówki.
0
pl.@11:54, 4 lutego 2011
Lokalizacja stacji paliw w tym miejscu to najgłupszy z możliwych pomysłów.
Żadne obywatelskie społeczeństwo (we Francji czy w Niemczech) nie pozwoliło by na wybudowanie takiego obiektu w bliskości osiedla mieszkaniowego.
I żaden to argument, że będą nowe miejsca pracy (dla kilku osób), bo będzie to wielka uciążliwość dla setek mieszkańców i paru pokoleń.
Ceny paliwa też nie spadną, a zależą one od potężnych światowych decydentów, a nie od bezmyślnej lokalizacj stacjii paliw.
Jest jeszcze wiele nieużytków w Nowym Targu przy drogach przelotowych - i tak górale nie orzą i nie sieją - tam należy budować tak niebezpieczne obiekty!
Kochani, zacznijcie czytać i myśleć - jedno i drugie nie boli!
0
kramarz11:23, 4 lutego 2011
A ja powiem tylko tyle. Proponuję Panu Burmistrzowi, aby postawił stację benzynową na swoim podwórku. Parkin już jest to i stacja się przyda. Ruch byłby od świtu do zmierzchu, szczególnie w dni targowe.
0
do zmotoryzowanego11:14, 4 lutego 2011
jedź rowerem - paliwa zero - koszty zero - ekologia plus
ile będzie miejsc pracy? - tylko dla protegowanych burmistrza /ajent i jego rodzina/
Twoje ostatnie zdanie, to twierdzenie właśnie naszego burmistrza....
0
Ktoś11:06, 4 lutego 2011
Inwestycja na pewno będzie w 100% ekologiczna...Inwestor będzie musiał wykonać raport oceny oddziaływania na środowisko... Który musi zagwarantować użycie jak najnowszych technologi przy budowie tej stacji... A przy okazji może znajdzie się jakieś miejsce pracy dla kilku osób z pobliskiego osiedla... A zanieczyszczenie powietrza będzie zawszę w NT jedynie można go zmniejszyć a znaczącym stopniu...
0
Yrek10:34, 4 lutego 2011
To proszę bardzo szanowni obywatele Wojska Polskiego dzwonić na 997 albo Straż Miejską jak widziecie trucicieli środowiska w NT. Nie potraficie nic zrobić tylko pisać petycje, ale jak trzeba by było kogoś sypnąć to chowacie głowę w kurtkę i mówicie, że to nie moja sprawa!

Ja jestem za stacją, bo to kolejna kasa dla miasta, kolejne podatki i kolejne miejsca praca, a faktycznie, może ceny będą troszkę niższe !
0
Mieszkaniec WP10:14, 4 lutego 2011
Ja jestem za stacja widzę w tym same korzyści:) ludzie mówią środowisko skażone niezdrowe środowisko itd PALĄC PRZY TYM PAPIEROSA i tak dbają o zdrowie......
0
Zmotoryzowany10:09, 4 lutego 2011
Tylko niektórzy nie pomyślą, iż następna stacja - następna konkurencja - możliwe że ceny paliwa pójdą choć odrobinę w dół. Chcą - niech budują. Nowe miejsca pracy też by były. Ale jak się robi jakąkolwiek inwestycje w NT to od razu jest źle...
0
Tomek09:58, 4 lutego 2011
Jaki problem "ekologiczny" ? W czym stacja benzynowa jest bardziej szkodliwa od pospolitej garbarni, przedszkola, CH, lub pieskowych odchodów mieszkańców ów osiedli?
0
Jeleń09:56, 4 lutego 2011
Tak jak by nie było tam stacji :)
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
06
06.2026
Nie przegap!
15
02.2026
Nie przegap!
27
02.2026
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
styczeń
30
Piątek
Imieniny:Macieja, Martyny, Teofila
Kliknij po więcej